czwartek, 6 czerwca 2019

Program konferencji

10 września (wtorek) (Kulturhauz, ul. Poniatowskiego 5)
                17:00–18:30 Panel dyskusyjny: Flower Power i Girl Power. O kobietach i kontrkulturze (dr hab. Magdalena Mateja, Anna Sztuczka, menadżerka zespołów, prowadzenie: prof. dr hab. Waldemar Kuligowski)
                18:30–19:00 Spotkanie z prof. UJ, dr hab. Magdaleną Szpunar, autorką książki Niepotrzebna wrażliwość
                19:00 Koncert: Rara
                20:00–20:15 Projekcja filmu
                20:15 Koncert: Jesień

11 września (środa) (Collegium Maius, sala 307 im. Ludwika Kolankowskiego, Fosa Staromiejska 3)
                09:30–10:00 Otwarcie konferencji
                10:00–11:00 Wykład prof. dra hab. Wojciecha J. Burszty 1969: pamięć i niepamięć
                11:00–12:00 Panel
                1. Rafał Szczerbakiewicz Rhythm, Soul and Country. Powrót muzyki w 1969 (UMCS)
                2. Magdalena Szpunar, Emotywne aspekty recepcji muzycznej (UJ)
                3. Jacek Kurek, Jak daleko stąd do Woodstock? Kilka pytań o tożsamość pewnego pokolenia
                4. Joanna Maleszyńska, Woodstock: geografia, topografia, mit (UAM)
                12:00–12:30 Dyskusja
                12:30–12:45 Przerwa
                12:45–13:45 Panel II
                1. Mirosław Pęczak, Od tej wiosny przedwczesnej do zimy... Polska muzyka popularna w klimatach pomarcowych (UW)
                2. Marek Kurkiewicz, O czym oni śpiewali… pięćdziesiąt lat temu? NIEBIESKO-CZARNI – Twarze (1969) (UKW)
                3. Jerzy Biniewicz, „Na drugim brzegu tęczy” – co nam zostało z tamtych lat?(UWr)
                4. Dominik Lewiński, Koniec wolnej miłości. Hipoteza nowej represji (UWr)
                13:45–14:15 Dyskusja
                14:15-16:30 Przerwa obiadowa
                16:30–17:30 Spotkanie z prof. Jerzym Jarniewiczem wokół książki Bunt wizjonerów (prowadzenie: Waldemar Kuligowski)
                17:30–18:15 Panel III
                1. Patryk Mamczur, Starzy i młodzi. Awangarda beatowa i rok 1969 jako przełom w historii polskiego big beatu (UJ)
                2. Tymon Adamczewski, Kwaśny odjazd i winyle. O muzycznych źródłach i losach przedstawień doświadczenia psychodelicznego (UKW)
                3. Sergiusz Anoszko, Dzieci Boga dziećmi 1969 roku: nowe ruchy religijne pokłosiem zmiany kulturowej i rewolucji seksualnej (UKSW)
                18:15–18:45 Dyskusja
                (Kulturhauz, ul. Poniatowskiego 5)
                19:30–21:00 Zbiory #7: Bianka Rolando (prowadzenie: Michał Pranke)
                                                       Jacek Podsiadło (prowadzenie: Tomasz Dalasiński)

12 września (czwartek) (Collegium Maius, sala 307 im. Ludwika Kolankowskiego, Fosa Staromiejska 3)
                9:30-9:45 Otwarcie drugiego dnia konferencji
                09:45-10:30 Panel IV
                1. Waldemar Kuligowski Flower Power i Red Power. Czy na Woodstock Festival byli Indianie? (UAM)
                2. Marek Jeziński, Ro(c)k 1969 i co dalej? Śladami buntu – ścieżkami kontynuacji (UMK)
                3. Adam Rubczak, Implikacje roku 1969 w muzyce popularnej bloku wschodniego
                10:30–11:00 Dyskusja
                11:00-11:30 Przerwa
                11:30–12:30 Panel V
                1. Piotr Chlebowski, 21st Century Schizoid Man – czyli koniec złudzeń (KUL)
                2. Marek Okólski, Rok 1969 – Koniec The Beatles, początek King Crimson (Najważniejsze albumy schyłku ery hippisów i ich charakter komunikacyjny) (UWr)
                3. Karolina Karbownik, 1969: kiedy pacyfkę zastąpił pentagram. Black Sabbath i nowy rozdział w historii muzyki popularnej (SWPS)
                4. Adam Śmiech, „Elvis Presley, 1969 rok i jego konsekwencje. Nowa twarz dawnego Króla Rock and Rolla, artystyczne apogeum i (nie)wykorzystana szansa” (AIK)
                12:30–13:00 Dyskusja
                13:00–14:00 Mariusz Czubaj: spotkanie autorskie wokół książki Około północy (prowadzenie: dr hab. Paweł Tański)
                14:00–16:00 Przerwa obiadowa

                16:00–17:00 Panel VI
                1. Jakub Kosek, U początków artystycznej narracji Lemmy’ego Kilmistera – Sam Gopal i płyta Escalator (1969) (UP im. KEN)
                2. Damian Binkowski, Francis Grasso – ojciec współczesnej kultury didżejskiej (UG)
                3. Monika Plata, Londyńskie georeminiscencje roku 1969 (SWPS, PUNO)
                4. Joanna Skolik, Good morning, Vietnam: Wietnam w kinie amerykańskim (UO)
                17:00–17:30 Przerwa
                17:30–18:45 Panel VII
                1. Paweł Tański, Rzeka smutku. O tekstach Bogdana Loebla z płyty „Blues” zespołu Breakout (UMK)
                3. Mariusz Rutczyński, Jarocin – polskie lato miłości (SWPS, PUNO)
                4. Piotr Grabski, Wpływ polskiego rocka przełomu lat 60. i 70. na polską muzykę XXI wieku
                4. Paweł Biliński, Arlo Guthrie w Restauracji Alicji. O filmie Arthura Penna     (UG)
                5. Michał Pranke, Mit i katastrofa (UMK)
                18:45–19:15 Dyskusja
                19:30 Podsumowanie i zamknięcie konferencji











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz